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大阪産業大学研究者データベース

  研究者データベース

 Researcher Database
 

大阪産業大学研究者データベースについて

本学における研究活動等のデータベースです。
教員が行っている研究活動に関する実績を広く社会に公開することは、本学の教育研究の活性化をはじめ、企業・他大学等との受託共同研究及び地域連携などの、産学官交流をより推進させることにつながります。
また、本学へ進学を希望している受験生にも、大阪産業大学の優れた教育研究活動を理解していただけるものと期待しております。
 

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研究者業績

Researcher Search Results >> Kaneko Tetsuya
 

Kaneko Tetsuya

 
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NameKaneko Tetsuya
URLhttp://www.osu-vehicle.com/
AffiliationOsaka Sangyo University
SectionFaculty of Engineering, Department of Mechanical Engineering for Transportation
Job titleProfessor
Degree博士(工学)(日本大学)
Research funding number30368154
J-Global ID200901010224559201

Research Interests

 
Personal Mobility Vehicle ,Tractor - Trailer Stability ,Human - Machine System ,Vehicle Dynamics & Control ,Autonomous Vehicle ,Tire modeling

Research Areas

 
  • Informatics / Robotics and intelligent systems / Human - Vehicle System
  • Informatics / Mechanics and mechatronics / Human - Vehicle System
  • Informatics / Robotics and intelligent systems / Intelligent mechanics/Mechanical systems
  • Informatics / Mechanics and mechatronics / Intelligent mechanics/Mechanical systems
  • Informatics / Mechanics and mechatronics / Dynamics/Control

Research History

 
Apr 2015
 - 
Jan 2016
University of Michigan,  Visiting Research Scholar 
 
Jul 2014
   
 
名古屋大学 名古屋COI拠点, 社会イノベーションデザイン学センター, 客員准教授   
 
Apr 2010
   
 
日本大学生産工学部自動車工学リサーチセンター,学外協力メンバー   
 
Apr 2008
   
 
神戸大学工学部 非常勤講師   
 

Education

 
 
 - 
Mar 2003
Nihon University Graduate School, Division of Industrial Technology Department of Mechanical Engineering
 

Committee Memberships

 
Apr 2023
 - 
Today
Society of Automotive Engineers of Japan, Inc.  Motorcycle Dynamics Department Committee
 
Apr 2018
   
 
公益社団法人 自動車技術会  自動運転委員会
 
Apr 2016
   
 
日本機械学会  交通物流部門 自動車技術委員会
 
Apr 2013
   
 
公益社団法人 自動車技術会  ドライバ評価手法検討部門委員会 委員
 
2003
   
 
公益社団法人 自動車技術会  車両特性デザイン部門委員会委員
 

Awards

 
Mar 2018
Society of Automotive Engineers of Japan, JSAE KANTO International Conference of Automotive Technology, Best Paper Award,Japan
Meiko Matsuda Ichiro Kageyama Yukiyo Kuriyagawa Tetsunori Haraguchi Tetsuya Kaneko Masanori Kobayashi Tetsuya Murayama 
 
Dec 2014
アドバンティシンポジウム 実行委員会, 日本機械学会 交通・物流部門大会TRANSLOG2014 OS10 アドバンティシンポジウム ポスターセッション 優秀ポスタープレゼンテーション賞,自律走行車両のための複数移動物体存在下での目標軌跡生成に関する研究
 
Oct 2002
自動車技術会, 自動車技術会 学術講演会優秀講演発表賞
 

Papers

 
 
Atsushi Watanabe   Ichiro Kageyama   Yukiyo Kuriyagawa   Tetsunori Haraguchi   Tetsuya Kaneko   Minoru Nishio   
Lubricants   11(7) 277-277   Jun 2023   [Refereed]
This study focuses on changes in the friction characteristics of paved roads under various conditions from the viewpoint of traffic safety. In general, the braking characteristics of road vehicles are examined using the μ–s characteristics of the ...
 
Kageyama Ichiro   Kuriyagawa Yukiyo   Haraguch Tetsunori   Kaneko Tetsuya   Nishio Minoru   Watanabe Atsushi   Matsumoto Gaku   
Transactions of Society of Automotive Engineers of Japan   54(3) 594-601   May 2023   [Refereed]
Using the road friction measurement method constructed in previous our studies, the measurement results of friction characteristics on dry and wet surfaces are shown. From this comparison, it is confirmed that the characteristics of the wet and dr...
 
Tetsunori Haraguchi   Tetsuya Kaneko   
Inventions   8(1) 37-37   Feb 2023   [Refereed]
The Personal Mobility Vehicle (PMV), which has an inward-tilting angle, turns with lateral force due to a large camber angle, so it is necessary to consider the lateral movement of the tire vertical load axis during turning. Although the steering ...
 
Ichiro Kageyama   Yukiyo Kuriyagawa   Tetsunori Haraguchi   Tetsuya Kaneko   Minoru Nishio   Atsushi Watanabe   
Inventions   7(4) 90-90   Oct 2022   [Refereed]
This study focuses on the possibility of constructing a database on friction coefficients for actual roads from the viewpoint of traffic safety. A measurement algorithm is established to construct a road friction-measuring device. Next, the tires ...
 
景山 一郎   栗谷川 幸代   原口 哲之理   金子 哲也   浅井 基博   多比良 峻   松本 学   
自動車技術会論文集   53(2) 213-218   Feb 2022   [Refereed]

Misc.

 
 
 
Shohei Kitazawa(Osaka   Sangyo University   Tetsuya Kaneko(Osaka   Sangyo Universirty   
Proceedings of The 13th Internatonal Symposium on Advanced Vehicle Control AVEC'16 in Munich,Germany      Sep 2016   
This paper describes the development and simulation verification of a direction control algorithm for autonomous vehicles in consideration of mutual accordance in mixed traffic conditions. This algorithm includes a driver model and a vehicle dynam...
 
Tetsuya Kaneko(Osaka   Sangyo University   Ichiro Kageyama(Nihon University   Yukio Kuriyagawa(Nihon University   Tetsunori Haraguchi(Nagoya Universit   
Proceedings of Bicycle & Motorcycle Dynamics 2016 BMD2016   10   Sep 2016   
The Personal Mobility Vehicle (PMV) described in this paper has typical biomimetic features that govern the vehicle body inside a curve. Because the behavior of this proposed vehicle is similar to that of a two-wheeled one, it is necessary to exam...
 
Tetsuya Kaneko(Osaka   Sangyo University   Ichiro Kageyama(Nihon University   Yukiyo Kuriyagawa(Nihon University   Tetsunori Haraguchi(Nagoya University   
Proc. FAST-zero 2015 Symposium      Sep 2015   
The personal mobility vehicle (PMV) described in this paper has typical biomimetic characteristics, which incline the vehicle body inside a curve. Since the behavior of this vehicle is similar to that of a two‐wheeled vehicle, it is necessary to e...
 
Shohei Kitazawa(Osaka   Sangyo University   Tetsuya Kaneko(Osaka   Sangyo Universirty   
Proc. FAST-zero 2015 Symposium      Sep 2015   
We believe that a driver’s operation and vehicle’s motion characteristics during a lane change differ by driver. This study examined a driver's acceptance and operation in relation to a change in the vehicle’s response using a four‐wheel steering ...

Books and Other Publications

 
 
株式会社エヌ・ティー・エス   May 2014      
・2020年実用化に向けた自動運転車開発の最新技術動向を探る
・IT業界を巻き込んだ今後の開発競争の行方を概観する
・走る情報端末としての進化続ける自動車の未来像を予想する
 
東京電機大学出版局   Oct 2012   (ISBN:4501419105)   
自動車工学の基礎である「走る」、「曲がる」、「止まる」に重点を置き、基礎事項を詳解。エンジン性能や走行性能などの理論から、振動や乗心地、操縦性、安全性を網羅。オートバイ技術の情報を加え、とくにマンマシンシステムとしての自動車に最新の人間工学を取り入れた。

Presentations

 
 
Yukiyo Kuriyagawa   Atsushi Watanabe   Ichiro Kageyama   Tetsunori Hraguchi   Tetsuya Kaneko   Minoru Nishio   
26 May 2023   
 
Ichiro Kageyama   Atsushi Watanabe   Yukiyo Kuriyagawa   Tetsunori Haraguchi   Tetsuya Kaneko   Minoru Nishio   Gaku Matsumoto   
26 May 2023   
 
 
Tetsuya Kaneko   
5th International Symposium on Advanced Vehicle Technology   15 Dec 2022   [Invited]
 
北澤 章平   金子 哲也   
第 30 回 交通・物流部門大会 (TRANSLOG2021)   3 Dec 2021   The Japan Society of Mechanical Engineers   

Professional Memberships

 
Apr 2020
 - 
Today
Consortium on Advanced Road-Friction Database
Jan 2020
 - 
Today
Virtual Reality Society of Japan
May 2018
 - 
Today
The Japanese Society for Artificial Intelligence
2003
 - 
Today
Japan ergonomics society
1996
 - 
Today
The Society of Automotive Engineers of Japan