Researcher Search Results Daniel Teuber Daniel Teuber (ダニエル テューバー) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format 「List of Research Themes」format Profile Information AffiliationAssociate Professor, Faculty of International Studies, Department of International Studies, Osaka Sangyo UniversityDegreeMaster of Arts(Oakland University)文学修士(オークランド大学)J-GLOBAL ID201801018077077159researchmap Member ID7000023049 Research Interests 4 TESL 音声学 音韻論 Corpus Linguistics, Second Language Acquisition, Phonology Research Areas 1 Humanities & social sciences / Linguistics / Linguistics, TESL Education 3 Sep, 2000 - Dec, 2002 M.A. Linguistics, Oakland University Sep, 1991 - Dec, 1996 B.S. Psychology, Michigan State University Jan, 1995 - Dec, 1995 日本留学・インターンシッププログラム, Lansing Community College Papers 6 Analyzing ChatGPT’s Responses to Eiken Writing Questions JOURNAL OF OSAKA SANGYO UNIVERSITY Humanities & Social Sciences, 50 27-44, Mar, 2024 Peer-reviewedLead author Action and Drama: American Film Titles in Japanese Journal of Osaka Sangyo University, Humanities & Social Sciences, (39) 37-57, Jun, 2020 Peer-reviewed An Analysis of the Nonce-Words of Dr. Seuss Daniel Teuber Journal of Osaka Sangyo University Humanities and Social Sciences, (34) 43-69, Oct, 2018 Peer-reviewed An Analysis of the Impersonal You in Interviews of MLB Players and Managers Daniel Teuber Journal of Osaka Sangyo University Humanities and Social Sciences, (32) 55-70, Mar, 2018 Peer-reviewed “Revitalizing Large Classes” The Language Teacher, 37(2) 9-10, Mar, 2013 学習者のモチベーション維持はどの授業においても共通の課題となるが、本稿では語彙や文法を到達目標とした授業において、学習意欲を高め、アイスブレイクやウォーミングアップとして利用できる活動を提案する。 “Alignment Constraints in Optimality Theory: Two examples” Teuber Daniel 『英文学論集』, 19(19) 36-54, Mar, 2012 本稿は言語的現象のアライメントについて、最適性理論に基づく考察である。日本語における音節末子音を含む借用語の修飾について調査を行い、その報告を行う。 1 Books and Other Publications 3 『Discuss Plus+ 』2nd edition Perceptia Press, Mar, 2017 (ISBN: 9784939130212) 『Discuss Plus+』 Perceptia Press, Mar, 2016 本書はアウトプットに焦点をおいた授業用教科書である。各ユニットでは、文法を含む特定のパターンを学習後、それに基づき、学生自身が考えた質問や意見を用いた短い会話で実践を行う。さらにインタビュー、調査、ディスカッション形式でさらに会話練習を行う。最後にインタビューなどの結果を要約し、レポートを作成することにより、スピーキング、ライティング能力を向上させることを目指している。 『大学生のための英語の新マナビー』vol. 4 作文・会話ナビ 著 者, 松本真治, Daniel Teuber, 監修者, 瀬戸賢一 (Role: Joint author) 海鳴社出版, Mar, 2014 本書は日本人大学生を対象とし、自主学習に適した叢書全4巻の一つである。担当部分である会話編ではディスカッション、ディベート、スピーチに有用な表現に焦点を当て、例文とともに語彙、構造、表現を解説しており、アウトプットとして多くの練習問題をこなすことにより、英語能力の定着をはかる。 Presentations 6 ChatGPT’s Potential as a Tool for Learners and Teachers JALT 2023: 49th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition, Nov 26, 2023 Adaptation & Evaluation of Word Games for Classes JALT 2019, Nov 2, 2019 A Study of Perceptions and Usage of Duolingo 44th Annual International Conference on Language Teaching and Learning, Nov 25, 2018 Using graded readers, movies, and role play to improve student output JALT PanSIG Conference 2018, May 19, 2018 Creating Active, Purposeful Lessons Education Day for ELT Teachers 2017 in Osaka, Nov 26, 2017, englishbooks.jp More Professional Memberships 2 Sep, 2017 - Present Japan Association for English Corpus Studies Apr, 2011 - Present The Japan Association for Language Teaching (JALT) 研究テーマ 1 研究テーマ(英語) 1. Child Language Acquisition in a Bilingual Environment 2. Using Storytelling for Active Listening in the EFL Classroom 研究期間(開始)(英語) 2018/04/01 1
Daniel Teuber (ダニエル テューバー) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format 「List of Research Themes」format Profile Information AffiliationAssociate Professor, Faculty of International Studies, Department of International Studies, Osaka Sangyo UniversityDegreeMaster of Arts(Oakland University)文学修士(オークランド大学)J-GLOBAL ID201801018077077159researchmap Member ID7000023049 Research Interests 4 TESL 音声学 音韻論 Corpus Linguistics, Second Language Acquisition, Phonology Research Areas 1 Humanities & social sciences / Linguistics / Linguistics, TESL Education 3 Sep, 2000 - Dec, 2002 M.A. Linguistics, Oakland University Sep, 1991 - Dec, 1996 B.S. Psychology, Michigan State University Jan, 1995 - Dec, 1995 日本留学・インターンシッププログラム, Lansing Community College Papers 6 Analyzing ChatGPT’s Responses to Eiken Writing Questions JOURNAL OF OSAKA SANGYO UNIVERSITY Humanities & Social Sciences, 50 27-44, Mar, 2024 Peer-reviewedLead author Action and Drama: American Film Titles in Japanese Journal of Osaka Sangyo University, Humanities & Social Sciences, (39) 37-57, Jun, 2020 Peer-reviewed An Analysis of the Nonce-Words of Dr. Seuss Daniel Teuber Journal of Osaka Sangyo University Humanities and Social Sciences, (34) 43-69, Oct, 2018 Peer-reviewed An Analysis of the Impersonal You in Interviews of MLB Players and Managers Daniel Teuber Journal of Osaka Sangyo University Humanities and Social Sciences, (32) 55-70, Mar, 2018 Peer-reviewed “Revitalizing Large Classes” The Language Teacher, 37(2) 9-10, Mar, 2013 学習者のモチベーション維持はどの授業においても共通の課題となるが、本稿では語彙や文法を到達目標とした授業において、学習意欲を高め、アイスブレイクやウォーミングアップとして利用できる活動を提案する。 “Alignment Constraints in Optimality Theory: Two examples” Teuber Daniel 『英文学論集』, 19(19) 36-54, Mar, 2012 本稿は言語的現象のアライメントについて、最適性理論に基づく考察である。日本語における音節末子音を含む借用語の修飾について調査を行い、その報告を行う。 1 Books and Other Publications 3 『Discuss Plus+ 』2nd edition Perceptia Press, Mar, 2017 (ISBN: 9784939130212) 『Discuss Plus+』 Perceptia Press, Mar, 2016 本書はアウトプットに焦点をおいた授業用教科書である。各ユニットでは、文法を含む特定のパターンを学習後、それに基づき、学生自身が考えた質問や意見を用いた短い会話で実践を行う。さらにインタビュー、調査、ディスカッション形式でさらに会話練習を行う。最後にインタビューなどの結果を要約し、レポートを作成することにより、スピーキング、ライティング能力を向上させることを目指している。 『大学生のための英語の新マナビー』vol. 4 作文・会話ナビ 著 者, 松本真治, Daniel Teuber, 監修者, 瀬戸賢一 (Role: Joint author) 海鳴社出版, Mar, 2014 本書は日本人大学生を対象とし、自主学習に適した叢書全4巻の一つである。担当部分である会話編ではディスカッション、ディベート、スピーチに有用な表現に焦点を当て、例文とともに語彙、構造、表現を解説しており、アウトプットとして多くの練習問題をこなすことにより、英語能力の定着をはかる。 Presentations 6 ChatGPT’s Potential as a Tool for Learners and Teachers JALT 2023: 49th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition, Nov 26, 2023 Adaptation & Evaluation of Word Games for Classes JALT 2019, Nov 2, 2019 A Study of Perceptions and Usage of Duolingo 44th Annual International Conference on Language Teaching and Learning, Nov 25, 2018 Using graded readers, movies, and role play to improve student output JALT PanSIG Conference 2018, May 19, 2018 Creating Active, Purposeful Lessons Education Day for ELT Teachers 2017 in Osaka, Nov 26, 2017, englishbooks.jp More Professional Memberships 2 Sep, 2017 - Present Japan Association for English Corpus Studies Apr, 2011 - Present The Japan Association for Language Teaching (JALT) 研究テーマ 1 研究テーマ(英語) 1. Child Language Acquisition in a Bilingual Environment 2. Using Storytelling for Active Listening in the EFL Classroom 研究期間(開始)(英語) 2018/04/01 1